BLANTERSWIFT101

Kırmızı-Kızıl Saçlarımı Mavi yaptım!

15 Nisan 2018 Pazar
 Merhabalar,
Bu yazı benim ilk yazım. İmla hataları ve anlatım bozukluklarını şimdiden mazur görmenizi rica ediyorum. :)
 Evde oturmuş, bir değişiklik lazım triplerine giriyordum. O an saç rengimi değiştirmeye karar verdim.
Saçlarını evde her renge boyamış ve daha önce yakmadan açmayı başarmış birisi olarak kendim yapmaya karar verdim. Saçım şu renkti:


Baştan söyleyeyim,kesinlikle profesyonel değilim ve bu yazıyı yazma nedenim sadece kendi tecrübemi aktarmak. Eğer uygulamak istiyorsanız kendi risklerinizi almalısınız. Unutmayın ki her bünyenin göstereceği reaksiyonlar birbirinden farklıdır.
 Saçlarım ince telli ve yağlı bir yapıya sahiptir. Kumral rengin üzerine kırmızı boyamıştım. Daha önce bir kere açmış olduğum için saçımı açıcı kadar yıpratmayacak bir alternatif arıyordum. Watsonsta Colourless isimli markanın saç boyası çıkarıcısını gördüm. 2 çeşidi vardı. Gri-pembe kutulu olan saç boyası çıkarıcı hafif renkler için, gri siyah olan saç boyası çıkarıcı ise inatçı renkler için tavsiye ediliyordu.
 Kızılın inatçı olduğunu düşünerek ben gri-siyah kutulu olanı aldım. Görmeniz için yazının sonuna görsellerini ekleyeceğim.
Saç boyası çıkarıcının detaylarına bu yazımda girmeyeceğim. Ona başka bir yazımda ayrıntılı olarak değineceğim. Sadece açıcı kadar hasar vermese de iğrenç bir kokusu var ve saçı geçici olarak biraz kurutuyor diyebilirim.
 Çıkarıcıyı uyguladıktan sonra saçım şu renk olmuştu:
Bu renk benim için yeterliydi çünkü koyu bir mavi istiyordum. Sadece saç sarımsı olduğu için lacivertin yeşile dönme riski vardı ancak onu da boyayı iki kat atarak engelleyebilirdim.
Boya olarak ise Colour Freedom adlı markanın Truly Blue isimli rengini almıştım. O markanın birkaç rengini kullandığım için ayrıntılı bilgiyi başka bir yazımda vereceğim. Ancak merak edenler olabilir diye cruelty-free olduğunu ve saçı yıpratmadığını belirtmek istiyorum.
Saçımı boyadım ve ta daaa umduğum gibi yeşil olmuştu:
Ben de tıpkı cila yapar gibi ertesi gün mavi boyayı biraz daha sürdüm ve 20 dakika gibi bir süre beklettim.
Böylece istediğim rengi elde etmiş oldum. Onu da buraya ekleyeyim.
Nasıl duruyor bilmiyorum ancak saçlarım yıpranmadı ve tam istediğim gibi bir mavi oldu. Ben sonuçtan memnunum. Bu boya yarı kalıcı olduğu için birkaç yıkamaya akacak. 
Her neyse, okuyan herkese teşekkürler :)









Bu Blogda Ara